È uno dei pochissimi dolci tradizionali della zona di Cassano allo Ionio (Cosenza) (insieme al mostacciolo, diciamo). Sono una specie di macarons di pan di spagna ripieni di crema e ricoperti di glassa. Si acquistano in pasticceria, a vassoi interi con tanti di nastrini colorati. Tradizionalmente le canestrelle vanno servite al pranzo matrimoniale (che un tempo era composto di soli dolci) e anche noi non abbiamo derogato alla regola, servendone interi vassoi al té tra amici e parenti dopo la nostra ‘promessa’… Beh, è pure carino mantenere alcune usanze. :-)
La ricetta per favore! :)
My mom received Canestrelle from Turilla recently and would love the recipe!
me too please i want the recipe but you can send it to me without translate .thank you so much
Hello Sigrid,
I would really like the the recipe for the Canestrelle also, would mind emailing it to me also. Translated please.
Thank you.
Regards Sandra
Hi Sarah,
I just hope you’ll come and read this comment again… :-)) So, actually I haven’t got it, but I know someone who does, so if you don’t mind writing to my email adress (it’s in my blogger profile), i’ll send it through! Oh, is it ok in italian or shall I translate it for you??
Cheers,
S
I am not sure if any one here speaks english, but I am in search of a recipe for this Canestrelle pastry. A dear friend of mine moved to America from Italy and she has been searching for the recipe to make them, and this seems to be the only webpage that I can find a picture of them on.
Thank you for any help you can give.
Ottime le canestrelle! E la Calabria è piaciuta moltissimo anche a me, producono della verdura ottima che qui a Roma è quasi introvabile, credo dipenda dal terreno e dal sole.
Ciao ciao,
Marco